Zasady rezerwacji biletów on-line
Nowa strona - wersja mobilna
Termin sprzedaży biletów i złożenia zamówienia
Bilety mogą zostać dla Państwa wykupione najwcześniej w pierwszym dniu, w którym ukażą się w sprzedaży. Informujemy, że bilety na przejazd Koleją Transsyberyjską dostępne są w sprzedaży najwcześniej:
- 60 dni przed terminem odjazdu pociągu - na pociągi rosyjskie
- 45 dni przed terminem odjazdu pociągu - na pociągi rosyjskie
- 30 dni przed terminem odjazdu pociągu - na odcinki rozpoczynające się w Mongolii
- 10-20 dni przed terminem odjazdu pociągu - na odcinki rozpoczynające się w Chinach
Wcześniejsza rezerwacja biletu jest możliwa tylko w niektórych wypadkach. Mogą Państwo jednak złożyć zamówienie już wcześniej. W tym wypadku potwierdzenie kupna biletu/-ów otrzymają Państwo dopiero po rozpoczęciu terminu sprzedaży.
Warunkiem wykupienia biletu w pierwszym dniu sprzedaży jest otrzymanie Państwa kompletnego zamówienia najpóźniej na jeden dzień wcześniej do godziny 10:00, a także uregulowanie faktury i dostępność biletów.
Polecamy Państwu przysłanie zamówienia najpóźniej na 65 dni przed terminem odjazdu pociągu. Więcej informacji dotyczących składania zamówień biletów znajdą Państwo w FAQ dotyczącym biletów kolejowych.
Brak biletów
Polecamy podać w zamówieniu kilka innych opcji na wypadek, gdyby bilety na dany dzień lub pociąg były już niedostępne. W takim wypadku możliwa jest natychmiastowa zmiana zamówienia zgodnie z Państwa życzeniem. W przeciwnym razie konieczna staje się uprzednia pisemna konsultacja z Państwem, co wydłuża proces realizacji zamówienia. Więcej informacji dotyczących składania zamówień biletów znajdą Państwo w FAQ dotyczącym biletów kolejowych.
Jeżeli zamówiony bilet nie jest dostępny, otrzymają Państwo na podany adres e-mail i/lub numer fax niewiążącą propozycję zmiany daty, klasy, numeru pociągu lub trasy przejazdu. Mają Państwo wówczas również 3 dni robocze na zastanowienie sie nad nową opcją i jej potwierdzenie. Jeżeli w ciągu tego czasu nie otrzymamy od Państwa potwierdzenia, oznacza to rezygnację z całości zamówienia.
W wypadku, gdy propozycja zmiany Państwu nie odpowiada, otrzymają Państwo zwrot wpłaconej kwoty niezwłocznie po nadesłaniu nam pisemnej rezygnacji z zamówienia. Także w wypadku zmiany rozkładu jazdy o więcej niż 12 godzin, mają Państwo prawo do odstąpienia od zamówienia i otrzymają zwrot wpłaconej kwoty na poczet biletów kolejowych.
W szczycie sezonu (miesiące: czerwiec, lipiec i sierpień) bilety nie zawsze są dostępne, nawet jeśli zamówienie złożone zostanie z dużym wyprzedzeniem. Dotyczy to w szczególności odcinków trasy, na których pociąg kursuje tylko 1 do 2 razy w tygodniu (przykładem jest odcinek Ułan Bator – Pekin). Powodem takiej sytuacji są najczęściej zamówienia grupowe, które "blokują" miejsca w pociągach do momentu jego odjazdu. Nie mamy wpływu na zmianę takiego stanu rzeczy. Nasze biura partnerskie z oczywistych powodów troszczą się o bezproblemowy przebieg zakupu każdego biletu, jednak nie zawsze jest to możliwe. Polecamy podróżowanie Koleją Transsyberyjską poza sezonem, np. w kwietniu/maju/czerwcu lub we wrześniu/październiku. Podróż może być wtedy równie piękna i ciekawa (zobacz dział: Kiedy jechać?).
Odbiór biletu
Polecamy odbiór biletów bezpośrednio na miejscu w biurze partnerskim w godzinach ich otwarcia. Ta opcja jest bezpłatna i warta polecenia nie tylko ze względu na brak dodatkowego kosztu, lecz także na wypadek konieczności późniejszej rezygnacji z zamówienia lub jego lub zmiany, kiedy to konieczny jest zwrot biletu na miejscu. Gdy bilet zostanie do Państwa wysłany, poniosą Państwo dodatkowy koszt jego odesłania.
Biura partnerskie mieszczą się zwykle w centrum miasta bądź na jego obrzeżach. Wraz z potwierdzeniem zakupu biletu/-ów otrzymają Państwo dokładny adres biura wraz z danymi kontaktowymi osoby odpowiedzialnej za rezerwację.
Dostarczenie biletu na dworzec kolejowy lub do hotelu jest zwykle dodatkowo płatne. Najłatwiejszym sposobem jest dostarczenie biletu w momencie Państwa przyjazdu na wskazany dworzec. Kurier czeka wówczas z biletami przed Państwa wagonem. Konieczne jest podanie numeru wagonu i pociągu, którym Państwo przyjadą.
Jeżeli chcieliby Państwo otrzymać bilety przed podróżą, możemy zamówić przesyłkę kurierską na wskazany adres w Polsce lub innym kraju. Nie ponosimy odpowiedzialności za nieprawidłowe dostarczenie przesyłki nie wynikające z naszej winy. Wysyłka jest zamawiana wyłącznie na Państwa odpowiedzialność. Warunkiem wysłania biletu pocztą jest wystarczająca ilość czasu na dostarczenie przesyłki od momentu wykupienia biletu.
Potwierdzenie zamówienia i inne dokumenty podróży
Jeżeli realizacja Państwa zamówienia jest możliwa, otrzymają Państwo odpowiednie potwierdzenie otrzymania zamówienia wraz z fakturą. Ostateczne potwierdzenie zakupu biletu zostanie nadesłane po uregulowaniu faktury oraz po rozpoczęciu sprzedaży biletów na dany termin. Na potwierdzeniu widoczny jest numer Państwa wagonu i miejsca leżącego.
Po wykupieniu biletów otrzymają Państwo następujące dokumenty podróży:
- potwierdzenie rezerwacji biletów wraz ze wskazaniem numeru pociągu, wagonu i miejsca leżącego
- dane kontaktowe biura partnerskiego na miejscu
- mapę trasy Kolei Transsyberyjskiej
- wykaz największych miast na trasie
- mapy i plany miast przydatne w trasie
- komplet pocztówek transsyberyjskich
- "Transsyberyjski niezbędnik" – wykaz przydatnych rzeczy podczas podróży
Jeżeli zamówili Państwo przesyłkę kurierską biletów na Państwa adres, kilka dni później otrzymają Państwo także oryginalne bilety.
Obowiązek wizowy
Przypominamy o obowiązku posiadania ważnej wizy na przejazd przez terytorium Rosji, Mongolii i Chin, a od 1 stycznia 2008 także przez Białoruś. O wszystkie wizy należy ubiegać się w odpowiedniej ambasadzie lub właściwym konsulacie jeszcze przed podróżą.
Przed zamówieniem biletów polecamy sprawdzenie paszportów - na każdą z wiz potrzebna jest jedna pusta strona (bez stempli i innych wpisów urzędowych) - w wypadku wizy do Rosji muszą to być dwie wolne strony obok siebie. Paszport musi być ważny co najmniej 6 miesięcy od daty wpisanej w podaniu o wizę jako data wyjazdu z danego kraju.
Noclegi, bilety oraz inne usługi związane z planowaną podróżą, mogą Państwo zamówić jeszcze przed wystawieniem wiz. Prosimy jednak zwrócić uwagę, że wyłącznie Państwo są odpowiedzialni za złożenie podań o wizę na czas oraz za przestrzeganie przepisów migracyjnych danego kraju.
Każda z wiz jest wystawiana oddzielnie w Państwa paszporcie. W związku z tym na wystawienie wszystkich wiz należy przeznaczyć odpowiednią ilość czasu zgodnie z okresami oczekiwania zależnymi od danej ambasady.
Możemy pomóc przy załatwianiu formalności wizowych i zaoferować pośrednictwo wizowe na terenie Warszawy.
Zastrzeżenie
Wszystkie ceny oraz rozkład jazdy pociągów zostały opracowane z największą starannością na podstawie aktualnych danych kolei rosyjskiej, mongolskiej i chińskiej i są regularnie aktualizowane. Nie możemy jednak wykluczyć błędów ani zmian ze strony kolei i nie ponosimy tym samym odpowiedzialności za nieprawidłowość zgromadzonych danych.
Jeżeli jednak złożą Państwo zamówienie na podstawie naszego cennika, gwarantujemy podaną w nim cenę, chyba że miał w jej wypadku miejsce oczywisty błąd pisarski. Taki przypadek ma miejsce w szczególności w wypadku, gdy cena podana w naszym cenniku różni się od ceny oficjalnej lub standardowej za tego rodzaju usługę o więcej niż 550 zł.
Ceny biletów
Jeżeli nic innego nie zostało wskazane, ceny biletów podane są w EUR. Każda z podanych cen obejmuje bilet kolejowy, rezerwację miejsca sypialnego, podatek narodowy – w zależności od miejsca wystawienia biletu oraz opłatę za zamówienie i wystawienie biletu. Wszystkie ceny są zatem cenami końcowymi.